کلیدهای موفقیِّت در مدیریت

کلیدهای موفقیِّت در مدیریت

   آیا می خواهید مدیر موفقی باشید؟

   به این توصیه ها و نظرات عمل کیند .

·         قا طع اما مهر بان باشید .

·         جدی اما لطیف با شید .

·         حتی اگر جوان هستید در مقام مدیر، پدر باشید .

·        همواره معلم باشید ویادتان باشد که همکاران شما بیشتر از گفتار شما می آموزند.

·        صمیمی وبا صداقت باشید وسعی کنید رفتار شما با گفتارتان منطبق باشد .

·        با گذشت باشید.

·        زودتر از دیگران بیایید ودیرتر ازدیگران بروید.

·        حتما نظم را در محیط کار بر قرار کنید  .

·   ( در یک محیط بی نظم همه طلبکار و مدعی اند ، اما در یک محیط منظم مبتنی بر اصول ، مدعیان احساس بد هکاری خواهند کرد.

·        آراستگی و پیراستگی را که شامل پاکیزگی،زیبایی،ایمنی و بهداشت و انضباط می شود، در محیط کار اعمال کیند .

·        به قولها و تعهدات خود به همکارانتان در محیط پایبند باشید .

·        حتی الامکان شما و یا نماینده شما در همه صحنه های شادی و غم همکارانتان حضور داشته باشید  .

·        در امر روابط با دیگران احساسا تی ،هیجان زده و شتاب زده عمل نکنید .

·        به پیروی از تو صیه های حضرت علی (ع) به هنگام خشم تصمیم نگیرید.

·        در قضاوت عجله نکنید و آنگاه که قضاوت می کنید با عدالت قضاوت کنید .

·        بیش از آنچه می گویید عمل کنید  .

·        صداقت ،صمیمیت ،صبوری،صراحت،و صلابت از عوامل مهم اعتماد و اعتقاد زیر دستان به شماست  .

·   به نمایندگان کار کنان و نیز کار کنان با تجربه و با سابقه اهمیت بدهید و آنها را بازوی فکری و اجرایی خود قرار دهید .

·        از آنچه در واحد های مشابه در جامعه و یا حد اقل در اطراف شما می گذارد آگاه باشید.

·   اطلاعاتتان را در محیط کار وزندگی همکارانتان کامل کنید ، به خصوص به مشکلات اقتصادی و خانوادگی آنها واقف باشید .

·   تبعیض یکی از شکوه های عمومی ومشترک همکاران ما در محیط کار است ، این بیماری مدیریتی را بشناسید ودر رفع عیب آن بکوشید .

·        هرگز برای کارهایی که برای همکارانتان می کنید بر آنها منت نگذارید .

·   هرگز در حضور جمع با همکارانتان مجادله ، تندی ویا آنها را سرزنش نکنید . اما در مورد تشویق در حضور عموم موثر تر و مفیدتر خواهد بود .

·   به موقع تشویق کنید ، به موقع تذکر بدهید وبیشتر از آنچه تذکر می دهید تشویق کنید ، یادتان باشد که تشویق الزاما مادی نیست .

·   از جاذبه ودافعه کمک بگیرید اما جاذبه را در حد اعلی و دافعه را در حد ضرورت بکار برید ؛ از این دو حربه برای افراد مختلف متناسب با ظرفیت آنها استفاده کنید.

·   هر گاه تصمیم اشتباهی گرفتید با شهامت و درایت آن را لغو کنید ، اما سعی کنید کمتر چنین اتفاقی به وقوع بپیوند.

·   همکارانتان را در زحمت ها و رحمت ها حتما در هر دو سهیم کنید ، آنها تصور می کنند زحمت ها را آنها می کشند و رحمت ها را دیگران که سرپرست ها و مدیران باشند می برند ، تلاش کنید این تصور نادرست را در ذهن همکارانتان در عمل از بین ببرید .

·        از مقررات و قوانین مربوط به حقوق و تکالیف کارکنان کاملا مطلع باشید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد