1٠توصیه ی راهبردی به مدیران- معاونان – متصدیان دفتری

1٠توصیه  ی راهبردی به مدیران- معاونان – متصدیان دفتری 

 

گرد آوری : فرشته شاه حسینی معاون اجرایی مجتمع آموزشی حضرت زینب (س) –دمشق ادامه مطلب

بسمه تعالی

توصیه  ی راهبردی به مدیران- معاونان متصدیان دفتری

1- نمرات ارزشیابی مستمر در امتحانات پایانی برای دانش آموزان و دبیران از اهمیت ویژه برخوردار است. نظارت بر انجام دقیق آن ضروری است .

2- برنامه ی امتحانی داخلی پایانی نوبت اول٬ دوم و تابستان برابر تقویم اجرایی توسط واحد آموزشی زیر نظر مدیر و طرح سوال به عهده ی معلمان مربوطه می باشد . در رابطه با داوطلبان آزاد کلیه  برنامه ها درسی توسط دفتر مدارس خارج از کشور تنظیم و در موعد مقرر ابلاغ می شود.

3- از محاسبه نمره ی مستمر نوبت اول با ضریب یک و پایانی نوبت اول با ضریب دو و مستمر نوبت دوم با ضریب شش مجموع حاصل ضرب ها تقسیم بر ده نمره سالانه هر درس دانش آموز حاصل می شود و نتایج داو طلبان آزادیک نوبتی و در پایه ی نوبت دوم ثبت می گرد.

4- برگه ی امتحانی باید به مهر مدرسه ممهور شده باشد و دبیر محترم پس از تصحیح محل نام گذاری را امضا و نام و نام خوانوادگی خود را قید نماید ضمنا همراه اوراق امتحانی جهت بایگانی می بایست نمونه ی سوال و کلید راهنمای سوال موجود باشد تا بررسی به راحتی انجام گیرد.(صورتجلسات امتحانی باید مرتب و به تایید مدیر واحد آموزشی رسیده باشد.)

5- دفاتر امتحانات سال اول و دوم حداکثر تا پایان آبان ماه و سال سوم در صورتیکه تجدیدی  باشد تا پایان بهمن ماه تنظیم و توسط نماینده اداره می بایست بررسی و مسدود شود . دفتر امتحانات سال سوم بطور جداگانه خرداد شهریور دی از سیستم دریافت و بطور یکجا صحافی می شود .

6- همه ی نمون برگهای ریزنمرات باید توسط مدیر واحد آموزشی تائید شده باشد .

7- اگر دانش آموزی در امتحانات داخلی نوبت دوم و یا شهریور ماه غیبت موجه داشته باشد در صورت درخواست ولی دانش آموز مدیر واحد آموزشی مجاز است حداکثر تا دو هفته پس از آخرین امتحان از درس یا دروس مربوطه با رعایت سایر شرایط امتحان بعمل آورد .(برابر ماده 87 آئین نامه امتحانات )

8- تشخیص غیبت موجه در امتحانات داخلی با شورای واحد آموزشی و در امتحانات هماهنگ با کمیسیون خاص سرپرستی و در امتحانات نهایی با رئیس حوزه اجرا پس از هماهنگی با مدیر واحد آموزشی خواهد بود .

9- در صورتی که معدل پایه ی اول متوسطه دانش آموز در شهریور ماه 10 باشد در کلاس اول دودرس می تواند تبصره استفاده نماید . یکی از آنها زیر ده باشد و دیگری بالای هفت و چنانچه در امتحانات شهریور ماه معدل حداقل 12 را کسب نماید با داشتن نمره بین 7  تا 10 در حداکثر 2 ماده ی درسی و نمره کمتر از 10 در یک ماده درسی به شرط احراز شرایط هدایت تحصیلی قبول شناخته می شود .

10 شرایط قبولی دروس نهایی می بایست :

الف ) نمره کتبی کمتراز  7  نباشد .

ب) نمره ی سالانه درس کمتراز  10  نباشد .

گرد آوری : فرشته شاه حسینی

معاون اجرایی مجتمع آموزشی حضرت زینب (س) دمشق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد